• 02 01 2022
  • 01 01 2022
  • 30 12 2021
  • 22 11 2017
  • Header 001

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor eurol
  • bouwman
  • polskamp
  • sponsor cabweert
  • vink
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • dieleman seeds
  • sponsor ktk
  • telpoint
  • boss machinery
  • flc
  • vanstep
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

,,We hebben op 70% van ons kunnen gereden''

Geschreven door Enrico van de Craats.

 513 AS9Z1299

Mammoet Rallysport op 'halve kracht' richting Argentinië

Martin van den Brink heeft zonder risico's te nemen de negende etappe in de Dakar Rally afgelegd. ,,We reden op 70%.'' Ondanks dat de Harskamper 'de rem er op had' kwam de equipe in de Renault als elfde over de finish.

,,Het was een hele vervelende proef,'' zo kijkt Van den Brink terug op de rit van Iquique naar Calama. De truckers kregen 450 kilometer voor de wielen. ,,Het was lang en saai. Veel keien en hobbels. In het begin was het belangrijk om goed te navigeren. Dat is probleemloos verlopen.''

Martin van den Brink stuurde de Renault truck met opzet op voorzichtige wijze over de Chileense paden. ,,We moeten de auto sparen om de finish te kunnen halen. Ik kan niet op 90% gaan rijden. Dat wordt te gevaarlijk.''

Van den Brink geplaagd door verstopte filters

Geschreven door Enrico van de Craats.

 RM 09 01 0113 800x

Mammoet Rallysport blijft op koers in Dakar Rally

Problemen met een verstopt brandstoffilter hebben een nieuwe top tien klassering voor Mammoet Rallysport voorkomen.

Martin van den Brink, Peter Willemsen en Richard Mouw waren op weg om net als zaterdag, toen de formatie als zeven eindigde, een plaatsje bij de beste tien te veroveren. In de slotfase van de achtste rit, het tweede deel van de marathon etappe, ging het echter mis voor Van den Brink en zijn mannen.

,,We lagen prima op koers voor een goede uitslag. Op 100 kilometer voor de finish begon de truck in te houden en stopte uiteindelijk. Het brandstoffilter bleek verstopt. We hebben de boel schoongemaakt. Pascal de Baar was inmiddels bij ons gekomen en heeft nog even geholpen. We reden vervolgens samen verder. Bij CP5 hebben we de zaak nog gecontroleerd en gingen toen de duinen in.''

,,Het is jammer, maar dit kan gebeuren''

Geschreven door Enrico van de Craats.

image

Kapotte turbo werpt Martin van den Brink ver terug

Martin van den Brink heeft in de zesde etappe tijdverlies moeten incasseren. De Harskamper kreeg te kampen met een kapotte turbo en verloor totaal ruim drie uur. Een echte topklassering zit er waarschijnlijk niet meer in voor de rijder van Mammoet Rallysport.

Op 70 kilometer voor het einde kwamen Van den Brink, Peter Willemsen en Richard Mouw, net voor de duinen, stil te staan. ,,De turbo was kapot. We hebben gewacht op snelle assistent Pascal de Baar en zijn monteurs. Een turbo vervangen kost ongeveer 2½ uur. Het is jammer, maar het hoort er bij,'' aldus Van den Brink, direct na het einde van de proef.
De Mammoet Rallysport rijder kwam met 3 uur 1 minuut en 58 seconden achterstand binnen. ,,We zitten nog in de race. Dat is het belangrijkste.'' In het algemeen klassement is Van den Brink, die vrijdag nog als negende algemeen stond geklasseerd, nu 18e. Zijn achterstand op Wuf van Ginkel, de nummer tien in het klassement, is bijna twee uur.

,,Het liefste hebben we de hele dag duinen''

Geschreven door Enrico van de Craats.

513 A90A4219

Directeur Mammoet Chili ziet Van den Brink 'vlammen' in zevende etappe

Martin van den Brink is het eerste deel van de marathon etappe in de Dakar Rally uitstekend begonnen. De Harskamper stuurde de Renault truck van Mammoet Rallysport als zevende het bivak binnen. Pascal de Baar had meer problemen.

Martin van den Brink, Peter Willemsen en Richard Mouw werden in het alternatieve bivak in de Chileense duinen opgewacht. ,,Een welkome verrassing,'' zo liet Martin van den Brink weten. De directeur van Mammoet Chili had namelijk haar opwachting gemaakt. Christina Wahl had zes Chileense klanten meegebracht om de truck en de rijders van Mammoet Rallysport te bewonderen in de zevende etappe. Maar ook Christina Wahl en haar gevolg mochten het bivak niet in.

De zevende rit in de Dakar Rally vormde het eerste deel van de marathon etappe. Na aankomst in het bivak waren de teams op zichzelf aangewezen. Hulp van de mensen uit het serviceteam is niet toegestaan.

Veel last van keien, hobbels en....Stacey!

Geschreven door Enrico van de Craats.

513 AS9Z1268

Martin van den Brink elfde; Pascal de Baar 17e

Martin van den Brink en Hans Stacey zijn niet de grootste vrienden. Na de vijfde etappe in de Dakar Rally zullen ze dat voorlopig ook niet worden.

,,Ik ben niet zo blij met hem,'' aldus Van den Brink, direct na het einde van de lange klassementsproef op weg naar Antofagasta. Tijdens de special stage over 458 kilometer naderde Stacey de voor Mammoet truck met rasse schreden. Van den Brink, die Stacey was gepasseerd nadat hij een lekke band had gehad, reageerde zoals het hoort. Het bekende waarschuwingsteken was voldoende om plaats te maken. ,,Na het sentinellen wilde ik aan de kant. Op dat moment passeerde hij ons op volle snelheid.''

De passage verliep niet geheel vlekkeloos. ,,We werden vol in de flank geraakt. De deur is kapot, de spiegel weg, de dakkenvanger kapot en een velg krom. We hadden geluk dat we geen lekke band aan het voorval overhielden.''

Youtube