• 02 01 2022
  • 01 01 2022
  • 30 12 2021
  • 22 11 2017
  • Header 001

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor eurol
  • bouwman
  • polskamp
  • sponsor cabweert
  • vink
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • dieleman seeds
  • sponsor ktk
  • telpoint
  • boss machinery
  • flc
  • vanstep
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

‘We moeten op dit moment tevreden zijn’

Geschreven door Berry Kamphorst.

Mammoet Rallysport hoopt op podiumplaats in Silk Way Rally

WUHAI​ - Martin van den Brink heeft een overwinning in de Silk Way Rally uit het hoofd gezet. ,,We gaan ons in de laatste etappe richten op een podiumplaats.'' In de dertiende etappe eindigde de equipe van Mammoet Rallysport als zesde. ,,Het wilde vandaag niet,'' aldus Van den Brink vanuit het bivak in het Chinese Wuhai.

De achterstand van de 45-jarige Harskamper op koploper Airat Mardeev is opgelopen tot 28 minuten en 24 seconden. ,,We gaan er nu alles aan doen om op het podium te finishen. Natuurlijk wil je altijd winnen. Maar we moeten reëel zijn. Er zit op dit moment niet meer in.'''

Lekke band speelt Martin van den Brink parten

Geschreven door Berry Kamphorst.

Pascal de Baar maakt ijzersterke indruk

ALASHAN - Martin van den Brink heeft vandaag de leiding in de Silk Way Rally uit handen moeten geven. De Harskamper zag in de twaalfde etappe de Kamaz-trein voorbij razen. De rallyrijder van Mammoet Rallysport moest in de Chinese duinen bijna 20 minuten toegeven op etappewinnaar Eduard Nikolaev. Zijn Russische teamgenoot Airat Mardeev eindigde als tweede op 2.46 en is de nieuwe koploper in de rally.

Martin van den Brink, Peter Willemsen en Daniel Kozlovsky hadden het tijdverlies in de proef over 425 kilometer te wijten aan een lekke band. De problemen met de koeling van de Renault Sherpa speelde vandaag geen rol. ,,We moesten in de duinen de linker achterband vervangen. Vermoedelijk heb ik in de aanloop naar de duinen een steen geraakt in een rivierbedding. Er liggen zo veel stenen. Dan kan dat gebeuren. Het valt niet mee om alles te ontwijken. We hebben ook nog een kapotte rechter achterband,´´ aldus Martin van den Brink vanuit het bivak in het Chinese Alashan.

Meesterwerk monteurs Mammoet Rallysport

Geschreven door Berry Kamphorst.

Martin van den Brink slaat terug in Silk Way Rally

DUNHUANG - Martin van den Brink heeft in de tiende etappe van de Silk Way Rally keihard teruggeslagen. De Harskamper moest maandag nog knarsentandend toezien hoe de concurrentie veel terrein goed maakte. Een technische meesterzet van de monteurs gaf Van den Brink vandaag in China nieuwe inspiratie. De vijfde dagzege geeft hoop voor de nabije toekomst. ,,Het team heeft heel goed werk verricht.´´

Na de nieuwe problemen met de koeling besloot truckbouwer Mario Kress het roer drastisch om te gooien. ,,Het was natuurlijk frustrerend om te constateren dat we harder kunnen maar steeds moeten inhouden om de temperatuur van de motor te laten dalen. Mario Kress en Daniel Kozlovsky hebben na de etappe van maandag een rigoureuze beslissing genomen en dat pakte vandaag goed uit.´´

Elfde etappe afgelast; Van den Brink blijft leider

Geschreven door Berry Kamphorst.

Pascal de Baar op een 8e plaats

JIAYUGUAN - Martin van den Brink is zonder moeite leider gebleven in de Silk Way Rally. De elfde etappe werd vandaag afgelast wegens hevige zandstormen in de Chinese Gansu regio.

De helikopters van de organisatie konden wegens de storm de lucht niet in. De helikopters zijn nodig om de veiligheid van de deelnemers te waarborgen. De elfde etappe, van Dunhuang naar Jiayuguan, telde totaal 609 kilometer. De klassementsproef, met onder andere 25 kilometer serieuze duinen, telde normaal gesproken 330 kilometer.

Van den Brink ziet voorsprong verdampen

Geschreven door Berry Kamphorst.

Spanning in Silk Way Rally stijgt

HAMI - Ondanks een mindere negende etappe heeft Martin van den Brink vandaag de leiding behouden in de Silk Way Rally. De Harskamper greep zaterdag de macht in de rally van Moskou naar Beijing en verstevigde via nog een etappezege op zondag de leiding. Vandaag moest de Harskamper veel tijd inleveren. ,,We hadden weer veel problemen met de koeling.´´ De voorsprong van de Mammoet-equipe op Kamaz-rijder Airat Mardeev bedraagt nog 1 minuut en 41 seconden.

,,We hadden weer problemen met de koeling van de motor. We hebben knarsentandend de concurrenten zien passeren. We zijn nog koploper. Dat is de enige troost voor vandaag,´ aldus een enigszins gelaten Martin van den Brink vanuit het bivak in het Chinese Hami.
De mannen van Mammoet Rallysport zagen hun riante voorsprong in de Chinese hitte volledig verdampen. ,,Het was een zware dag. Het was rond de 50 graden celsius. We zijn door de slechte piste en de enorme hitte behoorlijk gesloopt,´´ zo liet de Harskamper rond 17.00 uur (plaatselijke tijd) weten. ,,De proef was zwaar met veel zand en fesh-fesh. We moeten het op dit moment in het zware zand afleggen tegen de Kamazzen. De koeling is niet goed genoeg. We hebben op de rustdag de vinnen vervangen, maar het probleem zit hem in het systeem. Dat kunnen we nu niet oplossen. Dat kan pas als we terug zijn.´´
Tot die tijd moet Martin roeien met de riemen die hij heeft. ,,We doen zo goed mogelijk ons best en zien wel hoe het eindigt. Morgen is er als het goed is weer een proef in de bergen en daar hebben we minder last van de oplopende temperatuur.´´

Youtube