• 02 01 2022
  • 01 01 2022
  • 30 12 2021
  • 22 11 2017
  • Header 001

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor eurol
  • bouwman
  • polskamp
  • sponsor cabweert
  • vink
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • dieleman seeds
  • sponsor ktk
  • telpoint
  • boss machinery
  • flc
  • vanstep
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

Smeltende leiding kost Van den Brink topklassering

Geschreven door Super User.

Martin van den Brink was hard op weg naar een topklassering in de achtste etappe van de Dakar 2014. Een losgeschoten klem van de turbo en een smeltende leiding van de vierwielaandrijving weerhielden hem daarvan. Met de uiteindelijke twaalfde plaats was de Mammoet Rallysport-coureur niet ontevreden. “Maar ik wil verder naar voren en dan moet je niet stil staan.”

Sjekkies draaien op saaie proef

Geschreven door Super User.

De zevende etappe was met 533 kilometer special best lang, maar Martin van den Brink kon er kort over zijn: “Plankgas met 140, hele stukken rechtdoor, onderweg drie sjekkies gedraaid met de knie aan het stuur.” Van den Brink vond er niet veel aan, maar was wel heel tevreden over zijn negende plaats op de streep.

Van den Brink: Eén zucht en het was over geweest

Geschreven door Super User.

Onafhankelijk van elkaar maar op hetzelfde punt maakten Martin van den Brink en Jack Brouwers in de vijfde etappe van de Dakar exact hetzelfde mee. Bij een afstap van drie meter kwamen ze op de neus van hun Ginaf in het zand terecht. “Eén keer zuchten en we waren voorover gekieperd”, vertelde Van den Brink. “Maar godzijdank viel ‘ie terug. Anders was het over geweest.”

Treintje rijden in het stof

Geschreven door Super User.

De etappe voor de rustdag is volgens Dakartraditie een zware, maar de organisatie had kennelijk besloten dat de voorgaande vijf etappes al heftig genoeg waren geweest. Voor de trucks was de zesde proef in elk geval niet moeilijk. “Geen zak aan”, oordeelde Martin van den Brink.

Het verhaal van #517

Geschreven door Super User.

Voor de tweede keer een kapotte versnellingsbak betekende woensdag in de vierde etappe het einde van de Dakar voor Pascal de Baar. Uit de eerste analyse van de eerste kapotte versnellingsbak leidde de monteur van de 517, Martin Roesink, voorzichtig af dat het vermogen van de motor mogelijk te ver was opgevoerd voor de versnellingsbak. “Maar dat moeten we thuis eens goed onderzoeken. Normaal gesproken draai je niet twee keer een versnellingsbak kapot.”

Youtube